Тошкент аэропортида реконструкциядан кейин янги учиш зали очилди
Тошкент халқаро аэропортида реконструкциянинг навбатдаги босқичи якунланди ва бу аэропорт терминалини кенгайтириш имконини берди. Хусусан, 2021 йилдан ҳозирги кунга қадар реконструкция натижасида халқаро авиакомпаниялар терминали майдони 45 минг квадрат метрдан 65 минг квадрат метрга кўпайди.
Янгиланган учиш залининг очилиши доирасида журналистлар, блогерлар ва авиаспоттерлар учун матбуот анжумани ва пресс-тур ўтказилди. Матбуот анжуманида “Ўзбекистон аэропортлари” акциядорлик жамияти бошқаруви раиси Жавлонбек Умархўжаев, Ўзбекистон транспорт вазири ўринбосари Жасурбек Чориев, “Тошкент” аэропорти директори Жасур Пўлатов ва “Ўзбекистон аэропортларига хизмат кўрсатиш” директори Тимур Халиловлар сўзга чиқди.
Айни пайтда жўнаб кетиш терминалида майдони 2500 квадрат метрдан ортиқ бўлган кенг зал қурилган бўлиб, ундан йўловчилар рўйхатдан ўтиш жойига лифтлар, саёҳатчилар ёки эскалаторлар орқали чиқишлари мумкин. Зал ва асосий терминал биноси ўртасида ўриндиқли кичик яшил майдон мавжуд. Кейинчалик жўнаш жойининг иккинчи қаватида шаҳар кўринишидаги яна 2200 кв.м очиқ терасса пайдо бўлади. Ҳар иккала терасса йўловчилар учун ҳам, кузатувчилар ва кутиб олувчилар учун ҳам очиқ бўлади.
Залнинг ўзида йўловчилар ва кузатувчилар дастлабки текширувдан ўтади (буюмлар сканерга жойлаштирилади, одамлар кемерали металл детектордан ўтади), шунингдек улар баъзи хизматлардан фойдаланишлари мумкин – багажни ўраш, СИМ-карталар сотиб олиш, банкомат хизматлари, зарядлаш станциялари ва автоматлар. Шунингдек, залда кичик ҳайвонларни (айниқса мушукларни) текшириш имконияти мавжуд – йўловчидан алоҳида хонага бориш сўралади, у ерда ҳайвон эгаси жонивор учун стрессларсиз уни контейнердан олиб чиқиб аэропорт ходими текширишни амалга оширишига имкон бериши мумкин.
Ҳудуднинг кўпайиши фасадни олдинга, автомобиллар тўхташ жойи томонга силжитиш орқали эришилди. Шу муносабат билан кириш тизими ҳам ўзгарди: аэропортда энди панжара йўқ, транспорт воситалари эса бинонинг биринчи қавати олдига кела олади. Айтиш жоизки, Ўзбекистон йўл ҳаракати хавфсизлиги бошқармаси тизимлари билан интеграциялашган йўл камералари терминалга кириш йўлагига ўрнатилган. Тизим автомат равишда ишлайди: кириш линиясида рухсат этилган тўхташ вақтидан ошиб кетган ҳайдовчилар автомат равишда жарима билдиришномасини олади. Эслатиб ўтамиз, терминалга қисқа муддатли киришга барча енгил автомобиллар, сайёҳлик автобуслари ва микроавтобуслар учун 10 дақиқагача рухсат берилган.
Таъкидлаш жоизки, айни пайтда “Тошкент” аэропорти халқаро терминалининг ўтказиш қуввати йилига 7 миллион йўловчини ташкил этади. 2023 йилда пойтахт ҳаво бандаргоҳида 6,8 миллион йўловчига хизмат кўрсатилган. Жорий йилда йўловчи ташиш ҳажми 8 миллион йўловчидан ошиши кутилмоқда. Терминал 2026 йилда реконструкциянинг барча босқичларидан сўнг фойдаланишга топширилиши режалаштирилган. Қурилиш тугаллангач, аэропортнинг ўтказиш қобилияти йилига 13 миллион йўловчига етказилади.
Шарҳлар