Шаҳрисабз аэропорти фуқаролар учун ўз фаолиятини 20 йилдан сўнг тиклади
2024 йил 11 сентябрь куни Шаҳрисабз тумани аэропорти 20 йиллик танаффусдан сўнг ўз фаолиятини тиклади. Silk Avia компаниясининг Тошкентдан илк рейси маҳаллий вақт билан 13:10 да қўнди. Парвоз 1 соат 30 дақиқа давом этди. L410 самолёти анъанавий сув аркаси билан кутиб олинди, биринчи йўловчилар эса карнай-сурнай садолари остида кутиб олинди.
Шуни таъкидлаш керакки, парвозларнинг қайта тикланиши 2003 йил ноябрь ойида аэропорт ёпилганидан деярли 21 йил ўтгач содир бўлди.
Шаҳрисабздан 5 км жануби-ғарбда жойлашган эски аэропорт 1983 йилда иш бошлаган. 1983 йилдан 1996 йилгача Тошкент – Шаҳрисабз йўналиши бўйича парвозлар ёзда ҳафтасига 4 марта, куз-қиш мавсумида эса 3 марта амалга оширилган. Шунингдек, самолётлар Урганч – Шаҳрисабз йўналишида ҳафтасига икки марта парвоз қилган. 1993-1995 йилларда Тошкент – Қарши – Шаҳрисабз йўналишида парвозлар амалга оширилди.
Ҳаво қатновига Ан-2, Ан-24, Як-40 ва РЖ-85 самолётлари хизмат кўрсатган.
Бугунги кунда аэропорт фуқаро авиацияси парвозларини қўллаб-қувватлаш учун зарур инфратузилмага эга. Аэропорт мажмуаси соатига 100 кишини қабул қила олади. Аэродромда узунлиги 1554 м ва кенглиги 35 м бўлган учиш-қўниш йўлаги, самолётлар учун иккита турадиган жой ва тўртта вертолёт майдончаси мавжуд. Бу қуйидаги турдаги самолётларни қабул қилиш имконини беради: ATR-42, ATR-72, L-410, шунингдек, барча турдаги вертолётлар.
Шарҳлар