Француз компанияси санкцияларга қарамасдан Путин в Шойгунинг лайнерларига хизмат кўрсатишда давом этмоқда
Бир қатор ҳолларда хорижий компаниялар Кремлга ўз агрессив сиёсатини олиб боришда ўзлари билмаган ҳолда ёрдам беришади: кимдир учун микрочиплар учинчи давлатлар орқали Россия ҳарбий заводларига етиб боради, бошқалари учун эса ишғол қилинган ҳудудларда бинолар қуриш учун қурилиш материаллари ишлатилади.
Аммо атайлаб Владимир Путин режими билан ишлашда давом этаётганлар ҳам бор. «Фойдага чанқоқлик шуни англатадики, Украинада уруш бошланганидан кейин [Россияда] бизнес давом этди … Пул эркин оқади ва ҳамма бахтли», – дейди Le Parisien газетасига кичик PGA компаниясининг собиқ топ-менежери. Американинг Astronics гуруҳининг ушбу француз бўлинмаси самолёт бортида ўрнатилган авионика – парвоз, навигация ва алоқа электрон тизимлари билан шуғулланади. Le Parisien тадқиқоти шуни кўрсатдики, PGA ҳали ҳам VIP-шахсларнинг самолётлари – Дмитрий Медведев, Сергей Шойгу, Дмитрий Песковнинг Ил-96 ёки Superjet-100 самолётларига, ҳатто Путиннинг ўзи, шунингдек, ФХХ нинг иккита самолётига хизмат кўрсатмоқда.
Россиянинг Украинага бостириб кириши ортидан ЕИ авиация секторига нисбатан қаттиқ санкциялар киритган бўлса-да, PGA ўшандан бери Россияда 4-5 миллион евро ишлаб олди, бу компаниянинг собиқ топ-менежери бўлган еттита самолётни жиҳозлаш билан тенг. PGA мутахассислари нафақат тизимнинг масофавий диагностикасини амалга оширади, балки унинг ишлаши учун зарур бўлган компонентларни ҳам етказиб беради. Шундай қилиб, 2023 йил декабрь ойида Москва 1 миллион евролик электрон жиҳозларга буюртма берган. Газета манбасига кўра, у шу йил ўрнатилиши керак – «албатта, яширинча».
Шарҳлар